Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı | TÜBİTAK | KOSGEB | Çukurova Teknokent Ana Sayfa | English
İnsan Kaynakları | Bilgi Talep

 
  Hakkımızda Hizmetler AR-GE Destekleri Projem Teknik Bilgiler Referanslar İletişim  
 
  Çiftlik Yönetimi Danışmanlığı
  Hayvancılık Yatırımları Danışmanlığı
  Araştırma ve Geliştirme Danışmanlığı
  Teknik Eğitim
  Benchmarking
  Mentörlük

> Hizmetler  >  Benchmarking        


Benchmarking (Kıyaslama) Nedir?

Örnek alınacak “referans noktası”nın belirlenmesi anlamına gelen benchmarking, ‘bir işletmenin rekabet gücünü yükseltmek için, başarılı performansa sahip başka işletmelerin, iş yapma tekniklerini incelemesi, kendi teknikleri ile kıyaslaması ve  bu kıyaslamadan elde ettiği bilgileri kendi işletmesinde uygulaması’ anlamına geliyor.

Benchmarking iş dünyasında rekabet avantajı sağlar. Benchmarking şirket içi aktiviteleri, prosesleri veya metodları diğer firmalarla karşılaştıran sürekli bir ölçümdür.


Kıyaslamanın Farklı Tanımları

En iyi uygulamalardan biri olan kıyaslama, öğrenmeyi sağlamak için araştırma yapmaktır.

Örgütsel gelişmeyi sağlamak ve kendi alanlarında, örgütlerin ürünlerini, hizmetlerini ve süreçlerini değerlendirmek için geliştirilen sistematik bir süreçtir.

Kıyaslama ya da genel adıyla benchmarking, kimin en iyi olduğunu, kimin standartları geliştirdiğini ve daha da önemlisi standardın ne olduğunu belirleyen araştırma çalışmasıdır.

Türk iş dünyası yeni yeni "Benchmarking" ile ilgilenmeye başlamıştır.


Benchmarking’ in Amacı Nedir?

Benchmarking seçilen konuda “en iyi” olabilmek için kendi ürünlerini, hizmetlerini ve uygulamalarını, rakipleri ya da endüstrinin önde gelen diğer şirketleri ile beraber değerlendirerek gelişme sürecidir.

Kıyaslama uygulaması iki şirketin işlem ve yöntemlerine ilişkin bilgileri paylaşma konusunda önceden anlaşmış olmalarını içerir. Her iki şirkette bilgi değişiminden bazı kazançlar bekler.

Kıyaslamanın amaçları şöyle sıralanabilir:

Kuruluşun amaç ve hedeflerini saptamakta yardımcı olmak,

Hedef ve amaçlara ulaşmak için en iyi uygulamaları saptamak,

Hedefleri, amaçları ve uygulamaları geçerli kılmak,

Şirket kültürünü değiştirmek veya güçlendirmek,

Şirketin stratejik olarak yönetilmesini sağlamak,

Şirket içindeki daha iyi uygulamaları açığa çıkartmak,

Maliyetleri düşürmek, motivasyon ve performansı arttırmak.


Benchmarking Ne Değildir?

Ayakta kalmaya çalışan organizasyonların karşılaştıkları tüm sorunlara çözüm,

Çalışan sayısını azaltmak ya da çevrim süresini düşürmek için bir araç,

Hiçbir yaratıcılığı gerektirmeyen bir süreç el kitabı,

İşleri başkalarına yaptırmanın bir yöntemi,

Firmanın aldığı ve başkalarının verdiği tek yönlü bilgi akışı,

Hiçbir maliyeti olmayan ya da hiçbir gayret gerektirmeyen bir gelişme aracı,

Uzun süre etkisini koruyacak bir seferlik, bir program

Başlanıp bitirilecek herhangi bir proje,

Bir tür sanayi casusluğu DEĞİLDİR!


İyi bir kıyaslama çalışması yapısında şu özelliklere sahip olmalıdır;

Aktif ve sürekli değişim ve gelişim odaklı olmalıdır,

Atılımcı ve olumlu bir yaklaşımla yürütülmelidir,

Değişim için en geçerli kanıt olmalıdır,

Yeni fikir ve görüşlere açık olmalıdır,

Uygulamaya yönelik olmalı; ancak daha iyi uygulamaları hedeflemelidir.

Başkalarından önce, kendi üstünlüklerini bilmeyi gerektirmelidir,

Liderlik pozisyonuna odaklanabilmelidir,

Taraflar arasında karşılıklı kazanca dayanmalıdır,

Temel ilkeleri ölçülebilir nitelikte olmalıdır,

İlk hedefi ilerlemektir, kararlı ve disiplinli olmayı gerektirmelidir,

Üst yönetimden mutlaka destek almalıdır.

 



A N FOCUS Araştırma Geliştirme Teknoloji Mühendislik San. ve Tic. Ltd. Şti.
Çukurova Teknokent A-Z03, Balcalı-Adana
 Faks:0322-3386822          Faks:0322-3386363          GSM:0530-900 12 72
    www.anfocus.com.tr          hrk@anfocus.com.tr          animfocus@gmail.com
 Ziyaretçi sayısı: 931